~ A Series of Reduction of Duty Paid by U.S. Importers of Automotive Parts and Vehicles from Japan ~


~日本から米国へ輸入する自動車部品・完成車に対する米国輸入関税の節減について(2)~

There are a number of ways that vehicle and automotive parts companies can lower the duty that they pay for items imported into the United States. While these strategies have been in existence for many years, the use of these strategies has grown tremendously in recent years given the increase in taxes imposed on various goods imported into the United States (especially those manufactured in China).

自動車・自動車部品会社が、米国における輸入関税を節減できる方法はいくつかある。そうした手法は以前からあるが、特に近年、米国に輸入される様々な製品(特に中国で製造された製品)に課される税額の引き上げに伴い、これらの手法の利用が顕著に増えている。

U.S. Importers of Automotive Parts and Vehicles from Japan and Elsewhere Save Major Duties and Taxes using Strategic Manufacturing

生産戦略による、自動車部品・車両の米国輸入関税の削減

Strategic Manufacturing

生産戦略

The assessment of duties on goods imported into the United States is dependent on a product’s country of origin as much as its classification. The more recent implementation of additional duties of between 7.5% and 25% on certain goods that are Made in China has meant that the country of origin of products imported into the United States has become increasingly relevant.

米国に輸入される製品に課せられる関税は、その関税分類のみならず、当該製品の原産国にも左右される。 最近では、中国原産の特定の製品に対して7.5%~25%の追加関税が課せられるようになったため、米国に輸入される製品の原産国はますます重要になっている。

Where vehicle and automotive parts companies are manufacturing a specific product in more than one country, ST&R can review manufacturing processes to determine the proper country of origin of that product. ST&R can advise companies as to what steps in the manufacturing process may confer origin to a product so that companies can strategically perform origin-conferring operations for a product in the country that provides the most favorable duty rate. In the case of goods being produced in part in China, it is imperative that companies understand whether the operations being performed in China are origin-conferring such that the finished product may be subject to additional duties of between 7.5% and 25% upon importation into the United States.

自動車および自動車部品会社において、ある一つの製品の製造工程を複数の国にまたがって行う場合、ST&Rでは以下のようなサービスのご提供が可能。

・適切な原産国を決定するための製造プロセスのレビュー

・最も有利な関税率を適用できる国において戦略的に原産性を与える作業を実施するために、製造工程のどの段階で製品の原産性が認められるかに関するアドバイザリー

特に、製造工程の一部が中国で実施されている場合、中国における作業が完成品に追加関税(7.5%~25%)賦課の対象となる原産性を与える作業に該当するかどうかを理解することは非常に重要である。

As an example, CBP has recently analyzed the proper country of origin of motors that were manufactured in multiple countries including China. Importers of those items were interested in understanding whether CBP would consider the country of origin of those motors to be China in which case additional duties of 25% would apply to the products at the time of importation. As recently as May of 2021, CBP has issued rulings in which it has found that rotors and stators are the dominant components of finished electric motors and has found that the origin of a motor was determined by the origin of the rotor and stator cores.

一例として、CBPは最近、中国を含む複数の国で製造されるモーターについて、適切な原産国がどの国であるかの分析を実施している。当該モーターの輸入者たちは、CBPの判断(原産国を中国とみなし、かつ輸入時に25%の追加関税が賦課されるかどうか)について関心が高かった。
CBPは2021年5月のルーリングで、ローターとステーターが完成品となった電気モーターにおける主要な構成要素であり、モーター(完成品)の原産性は、このローターとステーターの原産地によって決定されるとの見解を示している。

Contact

問い合わせ

Those interested in understanding how to strategically manufacture their product to avoid the potential assessment of Section 301 duties of between 7.5% and 25% should contact TKAO at epa.info@tktc.co.jp or ST&R (Charles “Chuck” Crowley can be reached at (914) 433-6178 or ccrowley@strtrade.com and Mika M. McLafferty can be reached at (212) 549-0165 or mmclafferty@strtrade.com).

米国通商法301条による7.5%~25%の追加関税賦課の可能性を回避するための生産戦略についてご興味がございましたら、ぜひ以下へお問い合わせください。

Sandler Travis & Rosenberg, P.A. (ST&R)
Charles “Chuck” Crowley
Tel: (914) 433-6178
website:
https://www.strtrade.com/
Email: ccrowley@strtrade.com
Mika M. McLafferty
Tel: (212) 549-0165
Email: mmclafferty@strtrade.com

東京共同会計事務所 (TKAO)
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Email: epa.info@tktc.co.jp

© 2021, Sandler, Travis & Rosenberg, P.A. Originally published in the Sandler, Travis & Rosenberg Trade Report, a daily e-newsletter covering the international trade agreements and global laws, regulations, policies and procedures that affect imports and exports worldwide. Reprinted by permission. Click here for a free subscription.

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